Summa sidvisningar

söndag 30 januari 2011

Spänningen stiger.

Odelberg är långt ifrån hängda. Men visst har man tabbat med att förlora mot Sandåkern och bara SD vinst mot Hässelby. Odelberg är nu 3 poäng från Gävle och Handen. Handen och Granlo möter hemmastarka lag. Handen är allt annat än starka på bortaplan. 1 poäng är inte godkänt för att vara Allsvenskan.

Granlo har tydligen något kontrakt dem skall skriva på. Det kan inte vara Pata. Skulle verkligen Handen tappa Pata så är det som Harakiri på Allsvensk nivå. Odelberg skulle vinna många dagar i veckan mot detta Handen. Skulle vilja påstå att om man tar bort Pata från Handen och Martin Norling från Odelberg skulle Odelberg vinna matchen. Kim Johansson och Spångberg skulle lyckas bättre än Schantz och Gonzales. Det är bara 2 olika speltyper. Den ena mer rakt på och den andra bakom mål där just Pata sedan skall hitta dem.

Odelberg skall börja samarbete med Värmdö IF nästa säsong. Ingarö har egentligen redan lämnat. Vad jag har hört så var det så pengarna som Ingarö ville att Odelberg skulle satsa inte fanns. Vad sägs om spelare som Petter Hålén,Victor Carlsson och Martin "Sushi" Fors. Alla 3 spelade för Handen några säsonger sedan...

Har följt Odelberg en hel del. Odelberg/Gustavsberg hade bara P89 och P95. Detta blir ganska lite intäkter från barn som vill vara med i föreningen. Alltså bara P95 kvar som skulle betala medlemsavgift. Man behöver inte vara expert för att förstå att en årskull + lite sponsorer skall bära kostnader för herrarnas serie hall hyra material med mera.

Jag fick höra att Värmdö IF hade åkt till Uppsala för att stötta Odelberg.

104 mål och 138 insläppta. Gjort mest mål och släppt in mest mål. Ett och samma lag. När fick vi se det i en serie?

Tänk er tanken att Gävle GIK som har kämpat många år för att Gävle skall ha ett SSL lag nu kan falla ner till division 1. Det skulle vara en historia för sig.

Handen är också på farligt äventyr.

Aldrig har jag känt så bra dem lagen som har varit på väg att åka ur som jag känner denna säsong. Handen,GGIK eller Odelberg vilket lag skall bli sista syndabocken?

Johan Andersson,Pata Andersson eller Kim Johansson. Vilken kapten kommer att lyckas bära sitt lag bäst? Det är den stora frågan som jag ställer till mina läsare. Benen darrar ordentligt. Det skall bli kul att följa dem viktiga matcherna som återstår.

I Division 1 ÖS toppen följer Duvbo och Tullinge varandra som piff och puff. Huddinge möter idag Duvbo. Jag har spekulerat om att Huddinge skulle ta med någon från Balrog.

Balrog som spelade 6-6 mot Helsingborg. Jag har sett betygen från magget... Men vart är Stefan Norling? Sjuk,skadad bytt klubb övergått till Huddinge för att hjälpa till där? Finns mycket att spekulera om innan transfer fönstret stängs på måndag.

Tullinge har en match mindre spelad. Den matchen är mot Farsta.

I botten av division 1 ÖS vann Livets mot S U igår med 7-6 Huddinge Sumpan och S U är jagade av Livets 4 poäng om inte Huddinge vinner idag.

Det är långt ifrån klart vilket lag som vinner serien och vilka 3 som åker ur.

Gottsunda är inte heller helt borta efter vinsten mot Nacka.

Vilket lag vinner division 1 ÖS och vilka 3 lag vinner division åker ur division 1.

Alltså vilket lag vinner Allsvenskan norra och vilka 3 lag som åker ur. Samma med division 1.

Den som är närmast vinner: Biljett för en person till klubb Fotbollsmatch i Sverige. PS. Inte landslag. Är matchen i Stockholm ja då kommer jag till den arenan/planen matchen spelas i. AIK Hammarby Djurgården BP Gröndal Älvsjö,Tyresö Vendelsö Bollstanäs eller vilket lag det nu kan vara. Lugn jag hittar alla arenor i hela Stockholm från Nynäshamn och Södertälje i söder till Upplands Väsby och Norrtälje i Norr. Så långt SL kortet gäller. Eniro och Hitta.se hjälper mig. Är det övriga Sverige? Ja då behöver jag namn för att jag skall kunna boka och betala biljetten till just dig.

Jag betalar inte eventuell resekostnad och biljetten gäller för 1 person.

Inga kommentarer: