Summa sidvisningar

onsdag 26 januari 2011

Thorsson, Älvsjö Caperio med mera.

Daniel Thorsson försvinner nu ett tag från Älvsjö AIK för att testa på dem Gulsvarta Gnagar AIK. Mitt i hela kampen så händer detta. Har Älvsjö givit upp kampen om att segra i Allsvenskan eller har han inget kontrakt och är helt fri att övergå till AIK. Thorsson har spelat mycket i Älvsjö. Jag fattar inte logiken. Dem bra spelarna skall man behålla hela säsongen ut. Dem bättre skall man ännu mer behålla. Om någon som är mer insatt läser detta så snälla förklara vad poängen är med att Älvsjö släpper Thorsson mitt under säsongen. Jag förstår att Thorsson vill spela i AIK men man brukar inte släppa spelare bara sådär.

Jag kanske var den enda som förstod varför Karlsson stoppades av Balrog och jag undrar fortfarande om dem där 300.000 som Kentha skulle ha för Karlsson har någonsin visats upp. Innebandy är också en affärs idé eller i alla fall hoppas jag att den blir det. Men visst att det skulle gå så långt att det behövdes Bodström är för långt. Smakar det så kostar det och det måste innebandyn också lära även om den just nu är en kassako utan i utvecklingsfas.

Älvsjö AIK har den kommande omgången ett motstånd som man bara skall vinna mot. Förlorar man mot Hässelby tycker jag att Älvsjö spelarna skall få gå hem hela vägen till sig själva som straff. 2-11 blev det på bortaplan.

Caperio Täby kommer att ta en plats till slutspelet. 9-2 mot Mora. Sundstedt 3mål. Hyvärinen delad förstaplats med Enström från Falun som verkar vara en riktigt giftig spelare denna säsong.

Enström och hans Falun kommer också att ta slutspelsplats. Calebsson, innebandyplaneten och Pixbo ser det mer skakigt ut för. Jag tror inte att Pixbo klarar det. Jag tror att det är dem som är där nu. Eventuellt att Sirius tar Linköpings plats.

Vad tror ni?

Inga kommentarer: