Summa sidvisningar

söndag 6 februari 2011

Farsta vann rättvist.

Farsta var klart bättre i första perioden. Lägen fanns och dem togs men det finns ribba och stolpe som räddar när målvakterna inte hänger med skottet. Hade inte varit förvånad om nu Farsta hade haft 3-0 eller mer efter första halvlek.

Det var inte många sittplatser till godo i Farsta hallen när jag kom. Jag fick stå upp. Det var dock inget problem. Matchklockan stod på 5. något när jag kom.

I pausen tänkte jag att jag skall sätta mig ner.

Jag tänkte att jag skall fråga den som satt bänken över då jag kände igen personen från Älvsjö-Handen och Handen-Älvsjö. Denne man har långt skägg och har hand om på ett eller annat sätt juniorerna. Artist namn eller smeknamn skägget vilket jag förstår varför... Jag frågade är det okej om jag sitter här. Svar aa om du har betalat. Först kom tanken 1: Den som jag frågade har knappast betalat. 2: Jag svarade att ja jag har betalat och satte jag mig ner. Fick veta om att Landskampen mellan Sverige och Finland U19 vann Finland både matchen och straffarna. Nu ser jag dock att Sverige vann resten. Lillfingret fick Finland men Sverige tog hela Handen.

Sedan började period 2 i Farstahallen. Tullinge hade tagit sig i kragen och gjorde 1-1, 1-2 och 1-3. 1-3 kom i PP då Farsta fick 2 minuter. Tullinge fick sedan extra utdelning då Farsta åker på en U5. Tullinge klättrar till 1-5. Helt rättvist tappar Tullinge till 6-5 och Tullinge får jaga 6-6. 6-6 kommer 17.07. Farsta vinner med 7-6 vilket jag förstod skulle hända. Tullinge var liksom inte med i SD.

Nästa veckas match mellan Duvbo-Hammarby kommer att bli en viktig match. Vinner Duvbo den matchen så är nog tåget gått för både Hammarby och Tullinge. Duvbo spelar i en hall som jag bara drömmer mardrömmar om. Jag ryser när jag ser det där tvål hala parkettgolvet som Duvbo har till sin för stora fördel.

Målvakt för Tullinge var inte Gröndal. Däremot träffade jag honom och fick höra att han skulle stå mot Huddinge i HJ1. Fick även höra varför flytten blev av från Handen till Tullinge och varför det inte blev av redan när säsongen började.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta bort Populära inlägg i början på sidan det bara förstör din trevliga blogg