Summa sidvisningar

lördag 19 februari 2011

Första borta,andra hemma och annat blandat...

3-10 om inte Anders "håret" är nöjd denna dag så kommer han nog inte vara nöjd ofta. Första borta vinsten och den med 3-10. 10 mål på Järfälla... Ja nu känns det som om Järfälla spelar ut matcherna och känner att det gäller bara att spela på. Dem har råd att bjuda om dem vill. Ingen time out innan 3-10 känns mer att bara stoppa blödning än att försöka komma ikapp. Det kanske känns tjatigt med resultatet men det blir så när det är något som får mina ögonen att lysa.

Handen har alltid varit en bra avslutare och vunnit mycket när det drar ihop sig. Man skulle behöva lära sig att vara med från omgång 1,2 och 3. Möjlighet och truppen har man helt klar. To be continue next year.

Hagunda tog sin andra hemmaseger. Detta mot bottenlaget Sandåkern. 9-1

Tullinge vann som väntat mot Gottsunda och har mycket i egna händer. Men sista omgången mot Duvbo borta är inget som Tullinge har gillat.

Hammarby eller Kenthas All-stars eller Blomberg train trummar på. David Blomberg har nu gjort 38 poäng på 11 matcher. Om det inte räcker meddelar jag att han i skrivande stund gjort 3+1 i matchen mot Nacka. Blomberg är för bra för denna serie och kommer säkert att visa sina styrkor i Allsvenskan också. Hammarby har dem 4 sämsta lagen enligt tabellen kvar och skall ta 12 poäng. L O Gottsunda Sumpan och Tillberga. Huddinge skall inte stoppa Hammarby. Huddinge har talanger men Hammarbys tyngd är tyngre. Dem har all press på sig. Innebandymagazinet och Innebandysajten kommer att hugga bakifrån om inte Hammarby går upp till Allsvenskan och jag har hört att Kentha slutar med Hammarby om dem inte klarar att ta steget upp denna säsong.

Hässelby leder mot Visby med 3-5. Det är med är en överraskning i en match som bara spelas för att det är kul med innebandy. Hässelby är en plantskola och hamnar i dem stora lagens klor så blir det mer give än take. Dem större lagen ger kanske något som kan liknas vid ett fingret men det avslutas allt för ofta att dem större klubbarna/föreningarna tar hela handen medan dem mindre klubbarna står och tittar på. Visby vann med 8-6 till slut. 2-5 var största som Hässelby hade...

Falun-Warberg 3-7 färdigspelad. Kan Warberg verkligen hålla detta enda till SM-guld. Det skulle vara helt klart imponerande. Ett Warberg som har Mullsjö Balrog och Umeå City kvar borde klara av att komma etta.

Nu ser jag fram emot morgondagen och en film från Järfälla-Handen matchen om den nu kommer. Hoppas att Björn Kjellbris levererat denna gång också precis som han brukar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt rykten så spelar victor skoog inte längre med sumpan, det sägs att han inte tar plats i någon kedja, skit snack eller vet du något?? det lilla jag har sett så e han kanon.

Mvh
AIK fan

Dj bra sida du har. :-)

Mister Micke 1988 sa...

Hej du Anonym. Jag har varken set Skoog eller Sumpan denna säsong. Jag har tyvärr ingen aning. Har 0 kontakt med Sundbyberg och vet typ ingen om tränarna där längre. Tack. Kul att AIK fan läser detta. Det var typ 2 säsonger sedan jag såg Sumpan senast.

Då jag inte känner någon av Sundbybergs tränare och ingen som spelar där så tänker jag ligga lågt på den fronten. Vill du ha någon som granskar så får du tyvärr gå till någon annan.

Jag följer mest division 2 och Allsvenskan men ser dem andra serierna då och då...