Summa sidvisningar

onsdag 23 februari 2011

Slutspel närmar sig.

JAS är nu på kvartsfinal. Men det är inte alla favoriter som har klarat sig helt... Lindås chockade nog många av experterna. Dem vann mot Malmö som var en klar favorit innan. Skrällen kom. Järfälla kämpade mot Älvsjö men föll med flaggan i topp. Straffar fick avgöra.

Mullsjö-Partille 1 Jag hoppas på att resten av Mullsjö vinner på sin hemmaplan. Stjärnan Sankell skadad och missar det hela men chansen finns nog kvar. Partille är dock inte lättskrämda. Hur det går får vi se...

Hagfors-Hässelby 1 P93 match och det känns som om hemmaplan i Karlstad kommer att avgöra matchen.

Mora-Älvsjö 1 Mora har vilat en vecka + en dag extra efter att Superligan slutat helt. Det känns tungt att skriva men att Älvsjö skall 1: åka upp till Mora spela mot ett såpass bra lag som Mora känns inte enkelt. Det känns som om Mora är ett bredare och tyngre lag + hemmaplan... Det är stor skillnad mellan SSL och Juniorallsvenskan. lika så SSL och Herr Allsvenskan.

Lindås-Vöikers 1 Hemmaplan känns som avgörande. Känner inte till dessa lag tillräckligt för att yttra mig mer...

Skriv gärna emot om ni vill. Tycker ni att jag har fel någonstans så är det bara skriva emot.

Linköping skulle vara kul att se i slutspel. Därför håller jag verkligen tummarna för att Balrog skräller mot Pixbo idag samtidigt som Linköping gör det som dem borde göra nämligen att vinna mot KAIS. Kom igen nu Täby det borde vara vinst mot Falun. Dalen jagar Storvreta om tredjeplatsen och borde vinna mot Sirius imorgon.

Övriga kvar är: Sirius hemma,Dalen borta AIK och Falun hemma. Pixbo har Balrog hemma, Helsingborg borta Umeå hemma och sist AIK på neutral hall i Katrineholm.
Sirius har: Dalen borta Falun hemma, Mullsjö borta och Balrog borta.

Täby,Helsingborg och Falun kan också missa slutspel. Det är med spänning som jag kommer att följa SSL slaviskt...

I SSL har jag en All-Star Trupp.

Vad sägs om 1:a sexan: Målvakt Patrik Jansson.

Backar: Mattias Samuelsson och Mathias Bult Larsson.

Center: Mika Kohonen

Forwards: Kim Nilsson och Magnus Svensson

Kommentar: Samuelsson enligt mig den bästa renodlade backen av dem som är i SSL. Bult Larsson trotts sin ålder så bjuder han på skön innebandy och spela regelrätt. Bjuder på sina olika delikatesser och är lugn i sitt spel. En assistkung och 2 skyttar skadar aldrig..

Andra sexan: Målvakt: Peter Sjögren

Backar: Anton Karlsson och Andreas Ackevi

Center Linus Nordgren

Forwards: Henrik Stenberg och Emanuel Antener

Kommentar: Anton Karlsson och dem andra Backarna i Linköping imponerade med deras lugn i måndags. SSL saknar backar som Kimmo Eskelinen och Sundstedt har omvandlats till Forward. Jag har föryngrat förutom med målvakten. Klinsten håller enligt mig inte fullt. Ramsin går lite upp och ner. Känns inte lika stabil som dem målvakterna jag har valt...

Har ni några andra sexor så kom med dem. Vill ni bara byta ut någon enstaka går det också utmärkt..

2 kommentarer:

Anonym sa...

27/2 nu å jag följer din blogg men inget nytt skrivet :(
Perkele

Anonym sa...

28/2 i andra nu varför skriver du inget??????