Summa sidvisningar

tisdag 1 februari 2011

Tyvärr Tyvärr jag kommer inte.

Handen-GGIK spelas nästa helg. Roligt för er som vill se Johan Andersson bemästra Torvallas handbollsklister denna gång igen. Men jag kommer inte att vara där. Anledning: Jag är just den dagen på stan och firar bekantas förlovningsfest. Det blir svårt att flytta på det hela. Jag är inte bossen och det datumet passade alla andra. Jag har faktiskt den rädslan för Handen att backarna slarvar vilket betyder att Johan Andersson och Hedström&kompani lyckas med mer än Patrik och Patrik.

Johan Chippen Andersson och Erik Hasselberg skulle vara kul att se igen men det blir inte så. Medan Johan är den offensiva med mest rutin så är Hasselberg den defensiva med mest rutin. Hasselberg har spelat i klubbar som Huddiksvall,Balrog,Haninge,Järfälla och Falun. Alla lagen spelade på hans tid i Elitserien som namnet var då.

Gävle har annars ett ungt lag.

Jag har 1 hel vecka på mig att skriva om matchen och jag kommer att skriva mer om Allsvenskan nästa vecka.

På Lördag gäller Farstahallen och ingenting annat. Tullinge-Farsta spelas. En match som Farsta måste vinna om man vill vara kvar i kampen om förstaplatsen som ger uppflyttning till Allsvenskan. En match som Tullinge bör vinna och därmed följa Duvbo.
Tullinge hade en spelare som var med i VM. Matchen flyttades därför.

På Söndag är det något helt annat som gäller. Det blir mot IKEA. Semla 5 kronor en mugg läsk 5 kronor + att det inte är någon kostnad för påtår. Drick Drick och åter Drick. Var där i helgen och skådade jätte stora marknaden. Så länge det är billigt verkar det funka trotts att uppdrag granskning har lyckats få med Ingvar på bild och till en intervju.

Jag som skulle kolla igen H3 för att se vilken spelare som är tongivande när det gäller plocka poäng i dem 3 lagen som är topp 3. I Värmdö vet jag redan Trehörningen hittar ingen hemsida. FBC Tyresö har samma som TT. När jag skulle kolla sistnämnda hittade jag annat som jag skall skriva om senare i samma inlägg.

Mest tongivande framåt i Värmdö är i allra högsta grad Petter Ericsson Hållén som jag skrivit om i tidigare inlägg. FBC Tyresö har någon som heter: H3S
Simon Nordqvist. Spelade matcher 12 Mål 22 Assist 2 Totalt 24 Snitt/match 2,0

Snyggt jobbat den som tagit med alla dem siffrorna. Jobbar kanske den människan som skrivit upp allt med att föra statistik??? Mycket bra gjort i alla fall. Fakta om Denna Nordqvist. Har han Trollbäcken eller Tyresö som moderklubb. Eventuellt någon annan. Har han spelat i andra lag. Hjälp jag har ingen aning.

Värmdö leder serien och FBC är tvåa. Båda har 31 poäng. Trehörningen har 30 poäng.

Längre ner i seriesystemet gräver jag mig inte.

Fler spelare flyr det sjunkande Balrog. Palokangas har nu valt att spela för TT resten av säsongen.

Handen släpper inte ut nyheter men TT släpper den åt dem. Handen har värvat en bänknötare från TT. Handen måste börja leverera mer. Handens lag är inte bra denna säsong. Hoppas att Kulan kan spå framgångar.

Avslutar med lite mer om gårdagens match. Falun var inte topplag. Även målvakten skulle kunna få -1 om inte till och med mer minus från mig i sitt betyg. Hela IBF Falun skall skämmas som Hundar.

MVH en blogg Söder om Stockholm sydöstra Svealand.

Imorgon blir det en analys angående juniorserierna i Stockholm och den nya innebandysajten.

2 kommentarer:

Åke sa...

Tur att matchen spelas den 12:e feb. Inte nu i helgen som du skriver.

Mister Micke 1988 sa...

Tyvärr menade jag att jag inte kommer nästa helg. Jag slarvade. Det är nästa lördag jag är på stan och missar Handen-Gävle.

Tur i Otur...