Summa sidvisningar

torsdag 10 februari 2011

Vilar Caperio,Publik och Stockholms 2:an

Var dem sjuka eller skadade??? Rickie Hyvärinen var inte med. Daniel Ramsin inte denna gång heller. Är dem på Resande fot insjuknat, slitna/skadade eller har det i värsta fall blivit en hårdare drabbning. Extra arbete på det riktiga jobbet? Detta kan bara spekuleras från mig. Det går att trigga spekulationerna. Är det något som har hänt deras nära och kära? Var det så att dem tänkte att vi behöver bara att resten är på topp för att vinna mot Älvsjö? Eller är det så att detta börjar se ut som Milans planer som inte vill att Zlatan skall spela i Svenska landslaget när dem är på ön Cypern?

Norra Allsvenskans 2 toppar drar mer publik men sedan då...

50% var av 20% är gratisbiljetter och 30 procent är biljetter som är från medlemmar i klubben som också går in gratis. Landskrona har deklarerat 513 i snitt enligt

Jag håller med Petri Manu i artikel väldigt mycket. Media är bra att hamna i med positiva inlägg. Det triggar upp stämningen. – Vi bjuder på bra innebandy. Om jag går på en fotbollsmatch så är jag intresserad av fotbollen och inte av allt annat runt omkring. Samma gäller för innebandyn och det är så vi ska bygga vårt varumärke.

Landskrona spelar för en plats superligan och med en attraktiv innebandy hoppas klubben också locka storpublik. När andra lag satsar på spektakulära försäljningsknep, har klubben en annan policy för att skapa intresse.

Mer om Landskrona finns att läsa på: http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=109&aid=%2040550

Nu granskar jag Granlo som har hela 808 i snitt.

Publikfesten i norra allsvenskan finns i Sundsvalls Sporthall, i alla fall om publiksiffrorna får avgöra. Med mycket utrymme i media, en egen tidning och intromusik i hallen, har Sundsvallsborna fått upp intresset för stadens bästa innebandyklubb.

⁃ Vi har jobbat hårt ett par år för att öka intresset för innebandyn. Det har också gått rätt bra för laget och det har också lockat publik.

En egen tidning trycks varje år och med det stora publikintresset ska laget också se till att få fördelar på transfermarknaden.
– Klart att innebandyspelare vill spela inför en stor publik, det kan vi dra stor nytta av, avslutar Thomas Stenlund

Summa summarum. Trotts att Sundsvall är en stad med konkurrens så klarar sig Granlo riktigt bra. Imponerande. Sundsvall Hockey som spelar i Hockey Allsvenskan. Timrå är också med i spelet. Sundsvall Hockey får icke blandas med Timrå Hockey.

Jo jag glömde basket men ändå inte. Tänk på att Sundsvall Hockey och Timrå Hockey inte spelar i samma arena. 3 olika klubbar i 3 olika arenor på en sträcka som är mindre än sträckan mellan Handen och Älvsjö. Konkurrens finns med andra ord fullt ut. Sundsvall har dessutom Basket Drakarna men dem spelar i samma arena så där minskar risken för att dem matcherna skulle krocka på hemmaplan.

På listan finns dessutom Fotbollen där Giffarna spelar i superallsvenskan och kvalade till Allsvenskan men förlorade mot Gävle.

Mer om Granloartikeln

http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=103&aid=40548

Visby IBK är på andra plats med 614. Som ni ser så har dem 2 bästa i Norra Allsvenskan bättre än Södra. Men för att ge lite mer krav så kollar jag på detta: Snitt över hela Södra Allsvenskan 326 och 309 i Norra. Södras 4:a som är Onyx har bättre än Norras 3:a med 47 st som marginal. Men mest piskade blir Norra där under. 8:onde placerande behöver bara öka med 5 st i publik för att vara bättre än Norras 4:a.

Jag gapar inte på konkurrens i Stockholm när det är 4 placeringar och bästa Stockholms lag har 252 i snitt. Det är TT. Sämst har Odelberg med sina ynka 151. Örebro har. Det är anmärkningsvärt att Lindås och Järfälla som är mittenlag har näst sämst i sina respektive serier. Folket vill se viktiga matcher och där poängen har chans.

I SSl kan är det City,Sirius,Kais Mora och Balrog. Jag räknar då inte dem där matcherna som Balrog har haft på Hovet. Hovet är som en gubben i lådan grej. Plötsligt hoppar publiksiffran upp. Sirius och Mora möter varandra imorgon.

SSL har 6 omgångar kvar. Inget exakt inget är klart. Ingen kan ropa ut sig till sin plats ännu. Warberg är inte helt 100 klar till första väljare. AIK inte heller som andra väljare o.s.v Inte heller vilka 2 som åker ur är helt klart.

Spännande i Stockholms 2:an 5 omgångar kvar. Bollstanäs är klara för att gå mot division 1 ÖS. Grattis Bollstanäs. Fridnér och Isaksson båda från U-V och samma åldersgrupp har gjort det för Bollstanäs.

Tvåan är långt ifrån klara. 10 poäng kan knappas in av Täby eller Vendelsö. Tabellen är så jämn att till och med Vallentuna som är 9:a kan klara att ha fler poäng än tvåan Kungsängen. 13 poäng på 6 matcher är icke omöjligt. Näst bästa poängplockaren Nothén har vänt tillbaka till Caperio Täby .

Imorgon gräver jag ner mig djupt ner. Så mycket ner att du inte kan hitta dem serierna via innebandy.se. Stockholms Divisionerna 3S 3N 4S 4N och 5 A,B,C och D skall få en genomgång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Norrland får så mycket bidrag från staten för att bygga hallar till innebandyspel. Sthlm har inte hallar och läktare så det räcker. Då finns det inte samma förutsättningar för en bra publiksiffra. Money talks

Mister Micke 1988 sa...

Money talks. TT är laget som är bäst med 252. Där håller jag med. Men Handen Järfälla, Hässelby borde ta mer än dem lyckats. Kan bero på att lagen inte är på topp-placeringar... Men t.ex Handen har bara 1 affisch vid ingången Torvalla Sporthall. Jakobsbergs sporthall rymmer mer än dem 186 som står med i artikeln. Har du läst artikeln eller hugger du bara direkt? Granlo med Sunsvall Arena AB. AB= Aktie bolag.

Jag ville ta upp dem material som Granlo använder. Tidning varje år med mera som Granlo använder har jag inte ens hört talas om i Stockholm. Det finns publik som känner spelarna. Dem kan komma men sedan finns det dem som jag som vill se innebandy på topp. Anledningen varför jag har hjälpt Handen som visserligen är i botten är för att jag tror på att deras unga lag har en framtid om att komma högre upp. Men jag gör det helt gratis. Skulle dem be mig om 1 krona eller mer skulle jag sticka så snabbt som det bara går.