Summa sidvisningar

söndag 14 augusti 2011

Överraskningar och kommande träningsmatcher.

Dalen kommer att få möta SC WOOW Vitkovice klockan 15:30 idag. Dalen slog ut Tatran i semifinal. Vitkovice vann mot Tigers Langau. 1 Svenskt lag bland dem 4 bästa och det kommer att vara Dalen. Det lag jag måste erkänna att jag minst anade bland sveriges 3 representerande lag. Så kan det gå. I Damserien får vi se helt svenskt i final. Pixbo-Dalen.

Att AIK inte ens kom till kvartsfinal är en annan överraskning som jag tycker är mycket märklig. Packalén säger till innebandysajten att det finns flera saker han är nöjd med. Visst det har säkert blivit en föryngring nu. För spelare som Lohrendal, Fischer med mera har ersatts med Lieback Asp med mera. Självklart skall man inte deppa och hänga med huvudet nedåt enbart. Det ser inte friskt och psykiskt hälsosamt ut att göra så.

Vilka som vinner finalerna kommer jag inte att kunna skriva idag. Det får bli imorgon. Det finns en hel del att göra. Dubbelt Dalen eller Pixbo i Dam hoppas jag på. Trotts allt bor jag i Sverige...

Har nu tagit tid att läsa om träningsmatcher. Största överraskningen är Huddinge som vann med hela 12-5 mot Granlo. Huddinge blir vassa i division 1 ÖS eller var det målvakten som hade sin dag denna gång?

Handen Hammarby-Aston spelas i Eriksdalshallen. Hade den varit i Torvalla hade jag nog sett den. Nästa helg spelas Handen Hammarby-Partille men vart vet jag ej.



Inga kommentarer: