Summa sidvisningar

lördag 27 augusti 2011

Reglering men till vilken mängd?!?!

Vem bestämmer halltider och hallar. Står det någonstans att man inte får träna i 2 olika kommuner. Står det i reglerna att om 2 klubbar slås ihop till en så får man inte träna i 2 kommuner? Vad vet jag? Ingenting jag ställer bara en fråga? Detta är en fråga som tydligen håller på att utredas via Hammarby och Handen projektet. Nu fanns det inte plats i Sjöstaden så det borde vara löst eller kanske inte? Personligen tycker jag att halltider är något som är mellan hallens ägare och klubben som vill hyra halltiden. Vi har Balrog/Huddinge som visserligen bara är ett sammarbete då båda föreningarna finns kvar även på herrnivå. På så vis har dem upptagningsområde i hallar för båda kommunerna. Är det så det skall vara att man kan köra trading och ha tillgång till hallar i båda kommunerna men när bara 1 lag finns med på herrlagslistan så får man bara träna på hallar i en kommun?

Må diskussionen flöda. Göran Berg och Kompany vad är det dem vill? Stoppa ett sammarbete. Skadar detta innebandyns konkurrens? Innebandyförbundets Göran Berg är för mig som FI och konkkurrensverket är för företagen. Pekpinne som säger nej så får du inte göra. Jag förstår att det måste vara så att Pekpinnemetoden flödar här helt klart. Så får du göra men si får du inte göra. Har jag gått ett steg för långt? Det är upp till var och en att avgöra.

Jag eferlyser

1. Friare konkurrens inom innebandyn tack.
2. Halltiderna skall delas av den som äger hallarna och inte av pekpinnar.
3. Deadline skall följas. Deadline och Avtal är för att inte man skall kunna göra hur som hellst och lura andra på cash.

Jag undrar

1. Vad förlorar Göran Berg på att Hammarby Handen sökte sig till att ha 2 hallar?
2. Om nu Hammarby Handen hade fått tillåtelse till båda hallarna vad hade det blivit för negativt?
3. Oj förresten jag glömde det måste nog ta krafter att skriva om till Sjöstadshallen som hall på vissa matcher?!
4. Varför är det tjafs även nu när Hammarby inte fick som dem ville.
5. Vissa vill frammåt mot mera marknads samhälle. Vissa ville köra pekpinne och stänga möjligheter vissa vill göra si för vissa och så för andra.
6. Vi är olika och lever i ett land Sverige där jag vet att censur inte borde exicstera men ibland kanske minikina mentaliteten finns ändå?

1 kommentar:

Anonym sa...

Balrog och Huddinge har inget med varandra att göra sedan förra året... Som du själv sa, det är en jävla skillnad på sammarbete och sammanslagning...