Summa sidvisningar

tisdag 23 augusti 2011

Stora Hunden är begraven. Dags att spekulera upp den!!!

Vem känner mest makt personer? Tänker fortfarande på Karlsson-Balrog-Hammarby konflikten. Den är som många vet löst genom att Karlsson är i Täby nu. Simsalabim och det är löst på detta vis. Men här handlar det om något annat. Vem har slarvat, Förbundet eller Hammarby Handen. Vi får se vem som släpper och lägger ner snacket först. En sak är jag säker på. Magazinet kommer att "springa" och lyssna på vad som händer. Kommer Hammarby/Förbundet få leka kurragömma till slut eller blir det så att detta kommer att bli löst innan??? När man leker kurragömma menar jag då gömma information och inte backa. Har nu Hammarby/Handen skrivit på att denna person har denna klubb som moderklubb eller inte? En sak är säker: Klavberg är en vass och duktig spelare på spelplanen... När man läser Innebandymagazinet... Men när man läser innebandysajten kan man kalla det för övervärdering. Det känns enligt som om Klavberg har en trading idé som jag känner att är övervärderad om man läser innebandysajten. Att köpa för 75000 och lägga påslag på runt 120000 vilket är 195000. Visst att denna man som förövrigt är Pata värdefull men någonstans måste nog kurvan sluta. Efterfrågan är stor och visst det finns bara en Pata som klubbarna skall visa sina cash för Warberg. Ni kommer att fatta vad jag menar: f(2)= 75000X+40000= Patas Värdering enligt Warberg... För er som har läst om Y=KX+M är detta en enkel uppgift för er som håller på med detta är det en utmaning. Vad händer med Pata nu blir det så att detta löser sig genom att Pata själv ställer sig på Hammarby/Handens sida och gör så att vågen väger tyngre där eller hur skall han göra? Nu kan jag inte allt om juridik men jag känner på mig att det finns en lag om övervärdering men den kanske inte gäller innebandyn. T.ex. får inte Ocker användas i sammanhang som t.ex. huspriser räntor med mera. Det känns som om Klavberg försöker använda en hausseteknik som liknar Framfab, Icon, LBI och Score slutet av 90-talet. Det är inget jag anklagar det är en känsla och det är 2 hel olika saker. Spekulation och anklagelse är också 2 olika saker glöm inte det. Sedan att man drar paraleller mellan klubbar/föreningar och andra liknande händelser tycker jag är helt ok sedan är det upp till var och en att köra sin egen förklaring/spekulation. Vissa kommer att tycka att spelare inte kan gå hit och dit för att sporten skall bli bättre.

Förresten Thomas Andersson försöker igen? Frågan är om herr Viberg är lika villig att gå så långt som Kenta gick med Karlsson. Nu handlar denna tur om Beckius, Visby och Thomas Anderssons Balrog. Låt mig presentera Bodström effekten. Thomas Andersson använder sin taktik som jag kallar för Politiska vänner. Det känns som om Andersson. När politiker används d.v.s högre makter så blir det svårare för köparen att hävda sig. Vänta vi skall tänka på om vi skall sänka eller inte kan likväl betyda att dem skall kolla om herr Bodström orkar gå med i denna Karusell också.

Det ligger en stor hund begraven.

Inga kommentarer: