Summa sidvisningar

onsdag 31 augusti 2011

Tystnad löser inte...

Att tro att man kan smyga sig förbi kryphål och köra sitt eget spel är fel. Kan du inte eller vill du inte köra enligt kontrakts metod. Skriv då inte på kontraktet... Det har frågats om jag vill bli materialare. Tyvärr vill jag inte hantera den sysslan och det är bara att säga nej tack jag har för mycket att göra just nu. Har man ett kontrakt så kan man ringa klubben och säga typ : Hej jag har kommit in på högskolan i bla bla bla. Hur kan vi lösa detta?

Ferraresi fallet löste sig genom att han får vara assisterande tränare. Bästa fallet för honom personligen skulle vara att spela med TT men vem släpper till en konkurrent bara sådär.

Imponerande av herr Viberg när han går ut med dessa rader: Vi vill inte lägga skulden på Balrog. De bestämmer om de vill släppa honom eller inte. Det är deras spelare och det måste man respektera, säger Per Viberg.

Stort av Per att förstå att det inte bara går att gå runt något bara sådär.

Det som nu Thony från Balrog säger är också imponerande Thony Andersson som jobbar hårt för att få Balrog uppåt i seriesystemte igen utvecklar resonemanget som Balrog har i övergången:
- Jag har inte hört av Andreas på fem månader. Man löser aldrig något med tystnad. Vill han lämna oss så får han gärna ringa.

På frågan om klubben kommer att släppa målvaktsesset, svarare Tony såhär:
- Han har ett kontrakt hos oss. Vi utgår från att man lever upp till ett kontrakt som man skrivit på.


Men att Beckius inte har hört av sig på 5 hela månader. Ajajaj vart finns förtroende till dessa spelare som gör liknande?

MVH En som inte har skrivit på kontrakt någonstans och vill leva det fria livet. Ni som tycker jag har fel. Skriv gärna en kommentar varför jag har fel. Ni som tycker jag har rätt skriv på vilket sätt jag har rätt. Har jag allt fel eller allt rätt skriv det med. Men först och främst våga säga emot.



Inga kommentarer: