Summa sidvisningar

torsdag 22 september 2011

1076+1445+1078+695+1713+1673=7680

Detta är vad som har presterats publimässigt i SSL hallarna. Nu är det en match kvar idag och den kommer nog att locka mer än den högsta i den nuvarande tabellen. Ärkefiendematchen mellan Mullsjö och Jönköping lyckades locka mest publik 1713 andra plats kom Västkusten Helsingborg-Pixbo som lockade 1673, Umeå derbyt 1445,Falun-Täby 1078,Torvalla hade 1076, Tyvärr tyvärr Linköping ni har den största verksamheten men ni lockade bara 695. Sedan kan man spekulera om hur det skulle ha sett ut om Helsingborg inte skulle ha använt sponsorhjälp för gratis inträde men jag tippar på att det hade blivit runt 1000 ändå. Ja men för att gå vidare så skriver jag rätt rad på tipset. 7680 är den sammanlagda summan. Delar man den på antalet matcher vilket är 6 så blir det 1280. Nu har vi Storvreta-Sirius matchen kvar så det kommer att bli ett högt snitt att räkna med. Detta med vanliga hemmaplaner och inte arenamatcher.



Falun-Caperio 2 Över 12(4+10) 2, Hyvärinen gjorde 2+0 mål.

Mullsjö-Jönköping 2 för mig X för spelbolag. Över 11 mål. 2 Johan Andersson

Linköping-Warberg X Exakt 10 mål Jim Canerstam

TT-AIK 2 Under 11 mål Kim Nilsson

City-Dalen 2 Över 11 mål . Rent matematiskt blev det X Mellan Erik och Peder. Men hur räknar man nu när det blev 1+1 för Erik och 0+2 för Peder. Skulle dessa herrar fortsätta med samma stil hela vägen skulle. Väntar här på Kimmo Eskelinen. När han har bloggat för idag så hoppas jag att få veta exakta resultaten.

H2H var Enström-Hyvärinen
Gillek-Anderson
M.Karlsson-Canerstam
Ferraresi-Kim Nilsson
Forsgren-Bodén

Diverse debatter håller på. Zorro eller inte håller på i UNT. Zorro är som skattesmitning tycker en person (kryphål i lagen). En annan tycker att Zorro är till för cirkus. En annan förstår att det är underhållning att se det. Rubriken är tabortzorro.nu När det gäller zorro är jag neutral. Det är inte min debatt och skulle jag vara tvungen att gå in i den så skulle jag ge upp direkt.

En annan är Gittan Ahonen som kör med att det finns risk för moment 22. När man väl skall ta betalt och sponsorerna inte täcker kostnaden. Hur skall det gå då. Ja jag kan hålla med den funderingen. Samtidigt får man hoppas på att merparten av publiken inte är giriga och snåla. Med andra ord att dem kommer och betalar.

Inga kommentarer: