Summa sidvisningar

lördag 17 september 2011

Bergström trampar på stora minor.

Att innebandyn bara avgörs med 2 spelare som hittar varandra är bara för att trycka ner. Tyvärr Bergström men det behövs mer än 2 spelare för att vinna en final och SM-guld. Det är typiskt Aftonbladet snack. Aftonbladet drillar sina reporters till att vi skall köpa Aftonbladet på rykten. Bergström är en typisk trycka ner och försöka sälja skitsnack. Skulle du ge mig en Aftonbladet, en DN och en SVD skulle valet vara relativt enkelt. Jag skulle ta en SVD och en DN. Aftonbladet skulle jag bara bläddra kolla på rubrikerna och sedan lämna tillbaka. Att läsa Aftonbladet är som att läsa rykten och baissningar för mig. Att läsa SVD och DN är som att läsa ett resultat som är det rätta. SVD och DN är dem tidningar som jag litar på mest.

Bergström borde sättas på prov... För frågan är om den mannen har spelat innebandy som spelare eller målvakt? Handbollen brukar klaga ibland. 6-0 försvar och skall jag vara ärlig så tycker jag att 9:orna i Handbollen får arbeta ganska ostört med bollen jämfört med en back i innebandy. Hur ofta händer det inte i innebandy att en målvakt blir slagen på fingrarna. Hur ofta händer det i Handboll? Nej okej Handbollen har inga klubbor... och dem har en gräns hur nära målvakten man får vara. Om det är någon som jag kan acceptera i Handbollen så är det mittsexan. Den possitionen är tuff och slitsam kan jag hålla med om.

– Drygt 40 procent av klubbarna har en relativ god ekonomi och är välorganiserade. Cirka 40 procent har en situation som är okej angående organisation och eller ekonomi, men en utmaning i att stärka klubben. Men knappa 20 procent av klubbarna har problem och kan på sikt anses vara konkursmässiga, om inget görs åt organisation och den ekonomiska basen, säger Tomas Eriksson som leder projektet.

Det är klubbarna i Elitserien och SSL som har undersökts. Bland annat har klubbarnas omsättning, resultat och eget kapital samlats in och analyserats.

Att toppspelare inom herrsidan kostar visst. Det är hel fantastiskt att damernas resultat visar mycket bättre. Omsättningen inom damernas Elitserie är 2148 tusen kronor vinst 11tusen kr och eget kapital på 154 tusen kronor. SSL är Omsättning 4841resultat -19 eget kapital -93. Är Konkurs Västerås med i detta spel. SSL och Elit tillsammans är omsättning 3681 resultat -249 eget kapital -286. Inga glada siffror för SSL lagen när dem räknas tillsammans. 40 Procent har det bra 40 procent har det någorlunda och 20% är konkursmässiga. ( Nära Konkurs). Utan Västerås så är det +78 resultat och + 126 eget kapital. Med andra ord konkurs svider hårt på resultat listan. Det gäller att hitta ett vinnande koncept och ibland kanske till och med strama åt. Har man ett lag som inte har råd att spela europacupen eller andra cuper utomlands så gör inte det. Att leva på luft är det ingen som klarar. Satsa hellre på marknadsföring och tillväxt än att satsa på att åka till något annat land. Man behöver inte åka till utlandet eller spela i utlandet. Alla kan om dem vill.

Läser en blogg som jag tycker är strålande Hittills. Götefloorball blogg.

Inga kommentarer: