Summa sidvisningar

söndag 11 september 2011

Bloggaren har pluggat.

Bloggaren har pluggat till prov som han har haft. Därför har det blivit minimalt med bloggning. Idag är det tillbaka gång och det kommer att fortsätta. Idag är det fotboll som gäller. Vendelsö-Älvsjö. Hoppas på att Vendelsö kan vinna matchen även om jag kanske kommer att känna igen en i Älvsjö ( Vet inte om han skall spela. Fader känner hans föräldrar men vi har inte setts på länge. En av domarna som skall döma har läst denna blogg ett antal gånger och har kommenterat förut här på denna blogg. Det var den tiden när Visby IBK spelade i Allsvenskan Norra och jag hade lite insyn i IBK Handen. Det var tider det. Konstigt nog men även om man inte gillade Visby IBK och Micke Lundins bloggar till 100% så var det roligt att debattera så länge det inte gick för långt. Det är bara för mig att blogga vidare. Nu är det inte långt kvar till innebandyn börjar. En vecka plus lite till. Det skall bli en rolig upplevelse att se innebandyn igen. Just nu gäller fotbollen men det kommer en vacker dag att bli innebandyn.

TT-AIK är nog första målet som skall passeras. Hoppas att alla bloggare och även dem som är läsare enbart får ha det bra. Vi ses när det gäller...

Vad gör man när den dagen kommer? Den dagen då man har köpt biljetter? Faders nuvarande fru och barn ( barnet är bara 2½ år gammalt) skall flyga till Istanbul. Jag hoppas att det skall gå bra. Vilken dag det är idag behöver jag nog inte skriva. Den som inte vet ja det går lätt att ta reda på. Det är 10 år sedan sorgen. Tack och lov kände man ingen som var med där. Denna dag är sorgens dag för många precis som tsunamidagen. Tsunamidagen var det min föredetta granne som omkom. Pojken ville sova i hotellet moder morfar och mormor och syster var på stranden. Pojken lyckades vakna och fly upp på hotelltaket. Tack och lov var det så att pappa hade inte åkt med. Pojken åker själv hem till Sverige och där väntar pappa.

Ni som har släktingar eller nära och kära som omkommit i någon av dessa katastrofer/hemskheter jag sörjer. Gud välsignar alla som lidit. Livet är en gåta.

Inga kommentarer: