Summa sidvisningar

tisdag 27 september 2011

Förvånansvärt vad man kan tjäna cash

Nu har jag hört och läst om det där Wordfeud. Kul att tjäna en dagslön på 75000. Why not liksom. Dem dumma norrmännen som svenskarna ibland skojar om är inte så dumma Norrmannen Håkon Bertheussen har skapat Wordfeud. ”Efter ett dygn hade 10.000 personer laddat ner spelet. Då fanns det på norska och engelska”, säger han till Di Weekend

http://di.se/Artiklar/2011/9/22/245858/Wordfeud-skaparen-tjanar-75000--om-dagen-VANTA/

Länken är min källförteckning :-)

Så ni som är bra på att skapa spel börja skapa ett spel som genererar pengar. Ja men så är det hokus pokus har man lite flax så kan små saker bli stora.

Läste en intervju på innebandymagazinet. En liten tjej som är ruggigt duktig på att blogga om du frågar mig. Men får hon hjälp av föräldrar eller inte. Bilden på Cecilia Bäse ser inte ut att vara en som är över 18 inte ens över 15. Att ge en kamera är att ge ansvar som är stort. Att hon sedan klarar att ta sådana bilder som hon tagit är imponerande. Förvånande nog trodde jag första gången och tills intervjun lästes av mig att det skulle vara en kvinna runt 25-30 som hade bloggen bohemerna från förorten.

Så skall jag välja bloggar så kör jag framtiden Cecilia Bäse. Har framtiden om det är den som bilden visar på: http://innebandymagazinet.se/ibm/blogg_artikel.asp?fid=29

Var en gång i tiden Gittan G. Men när Björnovic började så märkte jag att denna man inte bara kan det där med videofilmning utan också att utveckla och köra en hel del intressanta debatter som skulle kunna rulla iväg till nya spännande tankar och funderingar. ( Kanske för att det finns lite av samhällets allmän nytta. Dock är inte problemet med lokförare att det blir förseningar och hans chipspåsar blir nog inte en lokförares lön heller) -:) det är mer att vissa tåg behövs bytas ut och om det nu är Roslagsbanan så är det nog spåret som måste byggas om. Det som är kul med Björnovic att det oftast bjuds upp till debatt viket jag tycker är kul. Frågor som vad tycker du och hur skulle du vilja göra går ej att svara enbart ja och nej. Det finns en bakgrund till varför fader hade 4:a i Samhälle B på den tiden man hade 1-5 trotts att han inte hade bott i Sverige mer än 3 år. Dessutom var hans första idéer att starta ett parti i Sverige. Han och 2 vänner skulle starta men icke förvånad som jag är så blev det så att alla 3 ville ha ledarrollen vilket gjorde att det inte blev något alls. Nog om den saken.

Skall jag välja mina 3 favoriter idag så väljer jag nog Björnovic och Gittan G som tredje så blev det svårare. Men Holmgren vinner då han är aktivare än t.ex. Packalén Doppsko, Kimmo med mera med mera. Jag förstår att UNT delar upp allt. Det är trotts allt en tidning.

Bästa som har hänt inom innebandyn under mina år som bloggare är att innebandysajten skapades. Innebandymagazinet har fått konkurrens på internet vilket har gjort att innebandymagazinet måste aktiveras mer och inte ligga på den sidan att vi behöver bara göra en del sedan är vi klara. Alla dessa bloggar som finns inom innebandymagazinet skulle jag vilja skriva att dem har skapats för att innebandysajten började med blogg och har blivit en nöt för magget att knäcka. Jag är berräd att fylla på innebandysajten eller om det kommer en ny sida. 2 monopol skulle jag godkänna är 1 ciggarretter och 2 alkohol. Anabola och knark med mera skall vara förbjudet och det måste bli mer kontroll och högre straff. 1. Alkohol är varken bra för kroppen eller för samhällets invånare i huvudtaget. Det blir tyvärr något som kallas alkoholism. Något som jag inte ser är bra för samhällets cykel. Ciggaretter. Tragiskt när det hänger mindre åriga som vill att man skall köpa ut ciggarretter. Skulle jag vara med fader så får jag höra hur farliga rökare och alkoholister är. Vi snackar rena rama propagandan som är likt den som mjölkas av politikerna när dem är i Almedalen på Gotland eller när det är inför val snack på TV. Att spela bort pengar är en annan femma. Det skadar bara dig själv pengar flyger inte som smutsröken från ciggaretten till någon annan. Alkohol skapar bråk ibland och det luktar förjävligt när man har druckit för mycket.

Du är dock du och jag är jag och man gör som man vill. Det som är rätt för mig är inte som rätt för dig.

PS. Både fattiga och rika kan spara pengar om dem vill men den rika har mer råd att konsummera.

Ber om ursäkt för dem stavfel eventuella stavfel jag har gjort!!!

Inga kommentarer: