Summa sidvisningar

fredag 23 september 2011

Juniorer, SSL och Herr Norra Allsvenskan.

Tjenare jag är helt vanlig innebandyintresserad. Har inte hand om någon förening på något vis. Jag har tittat på seriesystemet i HJ serierna. Märker att i HJ192S finns det 2 Salem lag. I HJ192N finns både 2 Järfälla lag och 2 Åkersberga lag. Vet att detta är försent för denna säsong att ändra. Men tänkte inför nästa säsong. Hur hade ni tänkt att göra för att för att slå ut problemet med att det kan bli toppning och trading mellan dem 2 lagen? Jag förstår om ni har mycket annat att arbeta med. Om det är någon annan dig som jag skall kontakta via mail så var vänlig att skriva vem.

Tack på förhand och hoppas att du och ni andra på förbundet får ha det bra.

Svaret jag fick är: Hej,,



Är du ledare eller spelare, vilken förening tillhör du?



Mejla mig igen så ska jag försöka ge ett bra svar på din fråga.



Vänliga Hälsningar

Hur går jag vidare. Jag får helt enkelt be en ledare som vill förändra eller en spelare att maila. E-mail är Michael.Leimer@stockholminnebandy.nu

Mailet gick till tävlingsansvarig på Stockholmsinnebandyförbund. Då jag inte vet hur det är i övriga Sverige just nu så valde jag inte Sverigesinnebandyförbund. Skulle det vara så att Stockholms innebandy vill att jag skall gå vidare till Svenska innebandyförbundet. Vill dem sedan att jag skall tillbaka så visst. Men jag gissar på att det skall gå i första taget. Är det någon mer som är emot och vill ha fler serier i juniorsammanhang. Skicka förslagen till maslan133@hotmail.com ( Min egen mail.)

Nu kommer det jag skall blogga om. Våra s.k. juniorer. Dessa talanger som skall bli något slagkraftigt och bilda nästa generation och föryngra nyvarande. Resultatet 13-1 Järfälla-Handen Hammarby bådar enbart gått för Järfälla. Självförtroende och laganda höjs rejält när man vinner stort men sjunker rejält när man förlorar stort. Jag skulle lämna hallen direkt för att försöka gå till nästa uppgift.

Huddinge-Nacka 6-6 är något som båda kan vara nöjda med skulle jag tro sålänge det ena inte har tappat 6-1 ledning eller liknande. Här kan man diskuttera bra och dåligt. Älvsjö förlorade mot Täby. Spelar Täby med samma spelare ungefär som i herr ettan? Idag spelar B-laget i Handen mot Tullinge B-laget borta. Hoppas på att den matchen kan ge något åt båda hållen. Spelarna behöver utvecklas.

Till sist kör vi SSL och Allsvenskan tips.

Dalen-Linköping. 1. Vad har Linköping att hämta i Umeå? Dalen kan göra mål och visst Linköping kan också så över 11 blir det här. H2H finns inte.

Pixbo-Umeå. 1. Pixbo känns starkare. Bjud publiken bjud. Zorro igen Runnestig. Pixbo vinner i Mölnlycke. 12 mål kommer nog dessa herrar att fixa och över det också.

Jönköping-TT 1. Ja det är många ettor här. Men dessa ettor är grundade på att bättre lag är hemma. Frågan är om dessa 2 kan klara 11 eller över. Nej det blir nog under.

Warberg-Mullsjö 1 men tror inte att Warberg och Mullsjö gör över 11 mål tillsammans. Under 11 är mitt tips. 8-2 eller liknande.

Täby-Helsingborg 1. Men det kan vara skrällvarning här. Täby har ett fantastiskt starkt lag och Karlsson har visat att hans ord är en möjlig sanning och inte bara ord. Båda lagen är nog bra på att producera framåt. Helsingborg är möjligen bättre bakåt och därför kan det bli 4ggr pengarna för den riskvillige. Över 12 mål fixas enkelt.

Allsvenskan Norra då. H2H eller över under finns inte.

Balrog-Mora 1. Efter att bröderna Talme har kommit så borde detta bli en 1. Mora må vara ett talangfullt lag men denna gång är det inte upp igen. Balrog kommer att spöka för Mora i Botkyrka.

Team T-Granlo. 2 Tror trotts allt mer på Granlo. Granlo har kämpat kämpat och kämpat. Försäsongen inte den bästa men när det väl gäller så är det Granlo som gäller.

HH-Alba 1. Borde vara etta och hoppas att det nya konceptet skonas av Gud. HH skall vara ett topplag och Sandvikarna skall inte ha mycket chans. PS. Underskattning är den farligaste minan/fällan som finns.

Duvbo-Hagunda. 2. Hagunda var det lag som visade bäst resultat på Torvalla av alla bortalag. Det bådar gått när man skall möta ett Duvbo som spelar på parkett. Hagunda kommer säkert att köra lång för att slippa röra mycket på fötter när dem är i Hala Löthallen.

Järfälla-Uppsala. 1. Fullt i Jakan skulle jag hoppas på helt gratis. För att locka publik. Det gäller för Järfälla att visa en bra och rolig innebandy för att laget skall få in publik som stannar även resten av säsongen. Annars riskerar det bli så att när pengarna skall in så kommer ingen eller bara några enstaka.

Älvsjö-GGIK 2. GGIK har gjort förvärv inte nya dock. Billy Nilsson är något som kan bli bra och juniorerna som man har vuxit 1 säsong klokare.

Nu blir det helt annat att göra. Hoppas att alla får ha det bra. Idag leveras nog inga kommentarer då är så soligt väder och det blir nog att vara ute och njuta.

Inga kommentarer: