Summa sidvisningar

lördag 8 oktober 2011

Finns mycket att skriva om idag.

Herrejösses idag har jag insett att det är många matcher som spelas. Det är ett flertal. Innebandyn växer. Många lag finns. Finland är det stabila landet nu. Allt börjar gå deras väg. Lillebror har kommit ikapp storebror. Känns ungefär som när ålderskillnaden mellan 2 bröder börjar minskas fysiskt. Finland har alltid varit mindre. Storebror Sverige har fotbollen som en ask fortfarande och den kommer nog vara så länge. Med benen slår Sverige Finland hårt. Höjdhopp,tresteg med mera. Men i Diskus,Kula Spjut med mera är det oftast tvärt om. Vi får gå tillbaka bra länge innan vi hittar en Finländare som har slagit Svenskarna med fötterna. Ja ni förstår säkert att jag menar fötterna som huvuddelen. Fötterna behövs i alla sporter men på olika sätt och vis.

I JAS D kan jag redan nu utesluta att varken Farsta eller Värmdö kommer etta eller tvåa. Salem-Farsta 13-3 är något att grunda sig på. Farsta-Värmdö 5-4 i första omgången. Imorgon är det Värmdö-Bele.

Idag är det som jag skrivit tidigare en hel del att se på. Jag blir dock utan match idag. Imorgon kommer denna blogg med andra ord vara ganska tom och analyslös. Resultatlös mållös med mera. Det mer idéer och tankar. Håller tummarna för HH, 2H eller HammarbyHanden eller HandenHammarby. Kärt barn har många namn och självklart vill det sig så att olika personer vill sätta sin prägel på saken beroende vart man har hjärtat. Har hjärtat hos både så jag kallar dem HH. Har man sitt hjärta i Handen så väljer man nog HandenHammarby. Det bästa för en själv väljer man först.

Jag kommer att gratta via någon av dem 2 bloggarna. 2H att räkna med eller Doppsko bloggen.

Tar fåglarna ( duvorna) Godiset till sitt bo och lyckas "äta upp den" ( Vinna) så är det imponerande. Visst det är hemmaplan som är något fruktat när det gäller Duvbo men Gävle borde ändå lyckas knäcka koden.

Champions Cup. Idélöst av förbundet IFF att döpa till detta namn. Vad har vi för sammarbete och liknande med bandy på is. Bandyn har samma namn för en cup som har samma prägel och betydelse. En anledning till att jag inte väljer innebandymagazinet är att jag vill vara på en neutral plats med stort företagsinfrlytande. Här kan jag attackera dem stora jättarna i lugn och ro...

Luddigt och ostrukturerat. Japp jag vet. Jag och struktur är som värmen i Afrika jämfört med Sverige.

Högerlandet USA börjar vända och flippa ur ordentligt. Uppror mot Wallstreet är nog bara en början...

Inga kommentarer: