Summa sidvisningar

söndag 9 oktober 2011

Kollektiv och stjärnor behövs!!!

Flera spelare som är målgörare och poängplockare är bättre än att en endaste spelare är en stor trollare som plockar poäng efter poäng. Hokus pokus och plötsligt har det hänt. Ja det finns stjärnor som kan styra ett lags framgång. Det är inte bra om det blir på så vis. Måste du toppa så visst då kan du toppa när det är läge. Spelarna utvecklas om dem får spela och inte genom att nöta bänk efter bänk efter bänk i olika idrottshallar. Man utvecklas inte heller om man har en coach som spelar med en spelare nonstop. Den som spelar nonstop får mycket bra självförtroende. Det blir lätt så att dem andra ger ansvar och boll till den bollgalne som skall fördela bollen på rätt sett. Dem som är stjärnor skall också sköta sig och göra rätt för sig.

Här kommer några exempel på att det kan gå snett ibland. Idag finns ett stort exempel. 56 och jag skriver det igen 56. 56 sekunder tog det för Jönköping att utnyttja en M3 situation. Stjärnan heter Kim Nilsson som ni kanske känner till.


Caperio Täby har en spelare som skall hyllas idag. Rasmus Ralle Sundstedt 6+2 och rallade förbi Carlström. Täby har en hel del spelare som skulle platsa i varje lag i serien och jag hoppas att Jäderlund kan vaska fram guldet.

Gissar på att kollektivtänket funkar nordost om min ort. Laget som spelar i min förort. Jag menar då Ingvar Carlsson ort. 2 orter. Kommunen heter Tyresö och ja Carlsson bor i Trollbäcken ( iallafall gjorde ett tag.) Åker upp till Umeå och vinner med 4-6 åker hem tillbaka med gott självförtroende och säkert lite snack om diverse hit och dit. Inga stjärnor direkt men det finns ett kollektiv. Se till att Tyresö Trollbäcken är med på kartan på allvar. Hallen som gud glömde kan trotts allt kanske ge ett lag en gudakraft. Vad vet jag. Har man inga stora eller små stjärnor så är det kollektivet som skall jobba tillsammans.

I Allsvenskan Norra hände det saker idag. U5:a hjälpte Gävle. Billy Nilsson gjorde en "dead cat bounce". Straffmål och 2 poäng.

Division 1 ÖS. Huddinge-Bollstanäs 15-2 tro eller ej. Karren,Heinby och Schibort är en skön trippel för HIBS. Nacka kommer att försöka hänga på. Men frågan är om dem orkar hela vägen. Personligen skriver jag nej.

Inga kommentarer: