Summa sidvisningar

onsdag 10 augusti 2016

Våga tippa division 1 Mellersta Svealand

Som Stockholmsboende söder om södra Stockholm så finns det en division 1 serie som skall tippas och det är division 1 Mellersta Svealand. Dags att tippa serien. Det går som det går. Men jag tycker att jag skall våga tippa serien. Vad skadar det mig om jag har fel? Ingenting. Jag förlorar inte pengar eller liv på detta. 1. Precis som många andra väljer jag Balrog på första plats om inte något väldigt negativt händer. 2. Älvsjö vill nog ha en revansch på förra säsongen då man föll mot Onyx. Hatad av många för sitt artisteri är Isaksson som ni kanske redan vet. Men jag skall vara ärlig. Jag gillar hans envishet. Dock bör han jobba med psyket. Älvsjö är också en stor förening med trevliga människor runt omkring som man lärt känna senaste året. Har värvat Farsta talangen Nisse Thomasson också som jag vet lite om. 3. För några år sedan hade jag lagt Tullinge före Älvsjö. Men gillandet av Tullinge har minskat. Gillar bröderna Deresjö. Dessutom så har Sundbom spelat där (tröjan hänger på väggen). Tullingehallen har jag kritiserat förra säsongen och jag skriver det igen. Hallen är väldigt liten för att visa publiktillväxt för innebandyn. André Lindman vilken spelare! Den mannen kan avgöra en match på egen hand om han vill. 4. Åby den där sista platsen tror jag. Värvningarna finns med från Linköping. Men jag känner tyvärr inte riktigt igen namnen när jag kollar. Har jag varit lat och inte kollat utanför Stockholms södra delar eller har dem mest nötat bänk? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 5. Retas lite med Huddinge. Nära är ni men ni kommer inte att gå till "final four". Finns bra spelare men hjärtat säger att ni inte räcker till. 6. Farsta. Thomasson finns Schibort finns Westberg finns Johansson finns. Men frågan är om det verkligen räcker ända upp till toppen. Sorry resten men jag har ej tillräcklig koll på er. Farsta får gärna bevisa att jag är tokig 7.Grabbarna från västerort ( Hökarna från Hässelby) Kommer på en stabil 7:e plats 8.Tumba med sina rutinerade spelare som lattjar boll kommer förmodligen på denna plats. 9. Värmdö Hyfsad offensiv. Men defensiven nej inte riktigt. Skulle behöva ta hem Harjunmaa. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 10. Kim Kalin 42 år och lirar fortfarande. 11. Linköpings FBC Har för lite koll. 12. Katrineholm Samma som med 11.

Inga kommentarer: